Oldalak

2012. április 4., szerda

Egészséges(ebb)en – mégis hogyan?


Az egészséges életmód újra és újra előtérbe kerül, nem véletlen, hiszen napjainkban egyre több kutatás vizsgálja adott ételek hatását, s szinte minden napra jut egy új eredmény. Amely eredmények sokszor ellentmondóak is lehetnek, ám véleményem szerint ténylegesen érdemes lenne odafigyelni arra, hogy mit eszünk. Hiszen, ahogy a mondás is tartja: Az vagy, amit megeszel. Adjunk magunknak egy percet, hogy átgondoljuk mi mindent ettünk az elmúlt napokban. Színes a paletta.
Woman with basket of freshly harvested vegetables
Rohanunk egész nap, ezért örülünk, ha van 2 percünk beszaladni valamiért, amit gyorsan megehetünk. A másik lehetőség, hogy otthon csomagolunk magunknak és azzal szaladgálunk egész nap – ám sokszor nincs is kedvünk igazán az elcsomagolt ételhez, ami legtöbb esetben szendvics (készétel megmelegítése is igen sok bonyodalmat okozhat esetenként, ha egyáltalán van rá lehetőség). Ám nem szabad megfeledkezni, hogy mindkét lehetőség mellett fennáll az egyoldalú táplálkozás veszélye is. Gyors ételeket, cukrozott péksüteményeket fogyasztva megfoszthatjuk szervezetünket fontos tápanyagoktól, vitaminoktól; míg a szendvicsek mellé több alkalommal is bekerülhet nassolni való. Őszintén mondom, hiába teszi a gyakorlat a mestert, én nehezen találom meg azt a bizonyos arany középutat.

Több éves rohanós táplálkozásom során egyszer csak ráébredtem, hogy nagyon gyorsan eszem, nem rágom meg megfelelően a dolgokat és rengeteg olyan táplálékot fogyasztok el, amik egyáltalán nem nevezhetőek egészségesnek. Ezen gondolkodván rájöttem, hogy a sok rágcsálni való, cukros finomságok forintban egész magasra is rúghatnak, továbbá még egy indok volt a mérleg folyamatos visszajelzése, ami igen elkedvetlenített. Odáig jutottam, hogy elkezdtem egyre negatívabban gondolkodni ezen egészségtelenebb ételekről, elkezdtem elhagyni őket, ám helyettük elkezdtek kopogni a szemeim, hiszen nem pótoltam őket semmivel. Esti tanulás mellé sokszor becsúsznak a nassolni valók – nem kávézom és energiaitalokat sem fogyasztok, amik kilók formájában felmasíroznak a testre, továbbá fokozott bűntudatot is válthatnak ki. Nagyobb akaraterőre volt szükségem és átbillentem a ló másik oldalára, minden egészségtelenebbnek tűnő ételt elkerültem, illetve sokkal kevesebbet fogyasztottam belőlük (zsírosabb házi ételek). A legnagyobb probléma itt adódott, egyre rosszabbul lettem, minden vírust sikeresen kihordtam, de egészségesebbnek egyáltalán nem éreztem magam, habár a fejemben tudtam, hogy annak kéne lennem. Jó egy hónapig tartott ez az állapot, amikor elkezdtem megkeresni az egyensúlyt. Megtanultam, hogy egészségesen táplálkozni egyik napról a másikra egyszerűen nem lehet. Ha éveken át terheled a szervezeted, akkor idő kell neki, míg tisztul.
Spaghetti pasta with pesto sauce on plates
Az egészségesebb életmódot érdemes kis lépésekkel kezdeni! Folyamatosan odafigyelni arra, hogy mit is eszel? Mik azok, amikről könnyen le tudsz mondani? Mi nem okoz igazán örömöt? Mitől vagy utána esetleg kicsit rosszul? Mi terheli meg a gyomrodat? S mikkel tudnád ezeket az életeket helyettesíteni?

A zöldség- és gyümölcsfogyasztás megnövelése igazán jó ötlet – ám salátánál elkerülhetőek a különböző extra tartósított öntetek (otthon természetes alapanyagokból Te is készíthetsz magadnak), valamint a gyümölcsöt mindenféle édesítő nélkül fogyasztod.

További ötleteinket, tippjeinket hamarosan megosztjuk Veled is!
Addig is várjuk személyes tapasztalataidat! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...