Oldalak

2012. április 2., hétfő

Boldogságterv – Egyszerűen és szabadon!


Legyél boldog! Tedd magad boldoggá! Élj boldogabban!  és még sorolhatnánk a hasonló szinte már felszólító mondatok, amik mind-mind remek gondolatok, ám a „hogyan” valahogy mindig kimarad. Rengeteg önsegítő könyv írja meg azt is, hogy hogyan, de valójában nem ad önmagának sem választ a felsorolt elméletek halmazában vagy Te éppen nem arra a kérdésre keresed a választ. Sokszor tényleg eget rengető változásra buzdítanak, amiket nehezen vagy sehogy sem tudsz megvalósítani egy szem varázsütésre. S akkor? Nem lehetsz boldog? A boldogság csakis egy világmegváltó terv után születhet meg? Szerintem nem. Miért ne lehetnél boldog egy-egy pillanattól is? Véleményem szerint nem kell megváltani a világot azért, hogy csak egy kicsit is boldogabb legyél – s sok kicsi sokra megy, néha valóban érdemes megfogadni. 

Nemrégiben kaptam ajándékba Gretchen Rubin Boldogságterv című könyvét. A könyv borítója már megkapó és már akkor kedved támad megnézegetni. Kék madárka és virágok – nagyon hangulatos. Belelapoztam a kötetbe: Aludj többet! Mozogj többet! Törj magasabbra! Dicsérj gyakrabban! Ne pletykálj! Néztem, hogy hát ez megint egy jó tanácsokat adó könyv lesz és ennyi? Rengeteg remek ötlet, amiket hihetetlen nehéz megvalósítani. Első gondolatom az volt, hogy majd lépésenként haladok és ha egy tanácsot siker megtartanom, akkor majd folytatom a könyv olvasását. Aludj többet! Hm, kellett két hét ezt bevezetni, ám a következőnél, miszerint többet kéne mozognom, félretettem a könyvet, hogy ezt így hirtelen nem fogom tudni teljesíteni. Igen ám, de a könyv hónapok szerinti fejezetekre van felosztva és már elmúlt bőven január. Gondoltam egyet, hogy ezt a mozgásos részt átugrom, mert még nem értem meg a változásra, de nézzük csak sorban végig. S az olvasás során világosodtam igazán meg: nem kell ezeket nekem mind betartanom, teljesítenem, hiszen nem ez a cél. A cél, hogy saját boldogságtervem legyen, ez a könyv csak egy mintát mutat, amit ismétlem, nem kell követnem. Micsoda szabadság! 

Magam választhatom meg, hogy miben szeretnél változni, több vagy éppen kevesebb lenni. Mire van szükségem, mi hiányzik és mi nem tetszik. Talán éppen a legutolsó az, ami a legnehezebb – mi nem tetszik önmagamban és miért. S ha ezt meg is találod, akkor ezen változtatni talán még nehezebb. Kivéve, ha úgy állsz hozzá, hogy ez neked is és a környezetednek is jót fog tenni. A könyv olvasása közben többször elgondolkodtam, hogy vajon nekem miből állna a boldogságtervem és tényleg csodákra bukkantam. Kis tervek alakultak, amiket a mindennapokba próbáltam bevezetni. S valahogy a könyv egy olyan ihletet adott, hogy tényleg sikerült sok-sok kis apróságot megtennem azért, hogy egy-egy napom boldogabban teljen. Tényleg nem nagy dolgokat választottam, ám jobban éreztem tőlük magam és a környezetem is érezte és értékelni is kezdte a szinte észrevehetetlen kis változtatásokat. Tavasz elején a szoba teljes kitakarítása és a ruhás szekrények átpakolása talán hosszadalmasnak és fárasztónak tűnhet, ám ha lelkesen indulsz neki, talán jobb lesz a körérzeted is a szobádba tartózkodás során. Mulass a kudarcokon! S tényleg, leesik valami, bevered a fejed és olyanokat mondasz… ahelyett, hogy mosolyognál egyet és menne tovább a napod. Könnyűnek hangzik? Igen. Könnyű valóban nem egy jó nagyot odamondani az asztal sarkának? Már annyira nem. Sok ellenségesség és negatív érzelem, azonban nem a legjobb fűszer életed megízesítésére. S talán az egyik legfontosabb: Örülj most! Saját magamon tapasztaltam, hogy Boldog leszek, ha ez és ez teljesül, sikerül, megvalósul. Ám, amint elérem, azon kezdek gondolkodni, hogy mi legyen az, amit ha elérek, akkor majd boldog leszek… ám ennek a folyamatnak valahogy sosem lesz vége, s kimarad az öröm.

Sok-sok gondolatot tartalmaz ez a könyv, amiket se betartani nem kell, se megfogadni nem kell, s talán éppen ettől lesz vonzó megannyi leírt és saját ötlet is. Mindenesetre érdemes elolvasni, ha kis segítségre van szükséged – a szerző saját ötletei mellett sok más ember boldogságterv részleteit és sikereit is bemutatja. Számomra igazán szemléletformáló könyv volt és a mai napig érzem a hatását.  Örültem a könyvnek, hiszen nem várt el tőlem semmiféle teljesítményt, az önmagam felé irányuló tervekkel elkészültem a könyv befejezésével egy időben.

Amennyiben megosztanátok velünk, úgy szívesen fogadjuk a Ti boldogságterveiteket, ötleteiteket! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...